هشدار وزارت بهداشت نسبت به خطر پرتو‌های فرابنفش اطلاعیه آموزش و پرورش درباره نتایج نقل و انتقالات فرهنگیان هوش مصنوعی روزانه چند بشکه نفت مصرف می‌کند؟ ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار

آغاز فعالیت سراسری سامانه نظام ارجاع از اول اردیبهشت

آغاز فعالیت سراسری سامانه نظام ارجاع از اول اردیبهشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرایی شدن سامانه نظام ارجاع در برنامه پزشکی خانواده در تمام سطوح از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۲ در سراسر کشور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 08
کد خبر: ۱۷۸۹۲۵

به گزارش راهبرد معاصر بهرام عین اللهی در آیین رونمایی از سامانه نظام ارجاع در برنامه پزشکی خانواده گفت: برنامه پزشکی خانواده از سال ۸۲ در کشور در سطح روستا‌ها و سپس در شهر‌های استان‌های فارس و مازندران آغاز شده و ۲۰ سال از عمر آن می‌گذرد. وی افزود: دولت سیزدهم بر اجرای کامل این برنامه در کل کشور اصرار دارد و در همین راستا سال گذشته نظام ارجاع برای شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر اجرایی شد و همزمان برای اجرای بهتر برنامه از دو هزار پروژه بهداشتی جدید بهره برداری شد.

وی ادامه داد: در برهه‌ای از زمان قرار داریم که باید با هم افزایی گسترده، همه سازمان‌های ذیربط را برای اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع بسیج کنیم. همان گونه که در مهار همه گیری کرونا شاهد این هم افزایی بودیم، برای اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع نیز باید شاهد بسیج همگانی باشیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: کاهش پرداختی از جیب مردم یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع است و باید با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای پزشکان و بیماران، نظام ارجاع را در تمام کشور گسترش دهیم. عین اللهی با بیان این که با اجرای طرح «سلامت بخش» از اسفند سال گذشته در استان‌های خراسان جنوبی، کردستان و بوشهر بیمارانی که از مسیر نظام ارجاع مراجعه کنند رایگان بستری می‌شوند، بیان داشت: با اتخاذ تدابیری می‌توان همین اقدام را در مناطق محروم دیگر کشور نیز اجرایی کرد.

وی سامانه نظام ارجاع در برنامه پزشکی خانواده را یک برنامه ملی اعلام کرد و گفت: باید نسبت به وضع موجود تحول ایجاد کنیم. این سامانه شروع یک فعالیت بزرگ است که قاعدتاً در طول زمان باید اقدامات تکمیلی نسبت به آن انجام شود./باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار